løb: Teknik, core,styrke og Intervaller
Tidspunkt
05.03.2019 kl. 17.30 - 05.03.2019 kl. 18.45
Sted
Silkeborg Atletikstadion
Mødested
kl. 17.30
Beskrivelse

Så starter vi interval træning på Silkeborg Atletikstadion op igen hver tirsdag kl. 17.30 .

Intervaltræning er selvfølgelig for alle SMTére uanset hastighed og distance. Målet er at booste løbehastigheden gennem dels core/styrke træning og gennem intervaller hvor der løbes stærkere end normalt løbetempo. det er dog vigtigt gradvist at tilvænne sig intervaltræning, så tag den med ro de første par gange.

Peter Steen Drejer AndersenKaj NielsenKeld ThomsenMogens Veno JessenThorstein GystadMorten Lund Hansen, Lars Brix, Olav Storm Kjestrup og Sune Steiniche Kjær  også vil stå for træningen. Intervaltræning er som alt andet træning i SMT for ALLE niveauer og hastigheder.

 Et typisk intervaltræningsprogram kunne se således ud:

Teknikfokus i dag: Kort kontakttid på jorden

Opvarmning.

10 min roligt til kl. 17.40

Abc –løb gentages 2 gange

400m løb med følgende undervejs:

1 x 25m krydsløb

1 X 15 gadedrengeløb vandrettemed lodret hop og masser af svæv

1 x 25 spark bagi

1 x 25 høje knæløft

Derefter core/styrke øvelser som:

15 mavebøjninger, 15 armstrækninger, 15 rygøvelser, 1-2 minuts planke, 30 sek. sideplanke

400 meter let med 2 x 80 meters stigningsløb løbende op til max hastighed med god teknik!

Intervaller fra ca. 200m-2000m f.eks. 4X800m i 5 km tempo med 200m jog imellem.

afjog kl. 18.30-18.40, fælles let løb
 
se mere om SMT træning på: https://www.smt-silkeborg.dk/cms/ShowContentPage.aspx?ContentPageID=76 
Silkeborg Motion/Tri-Klub